Szukaj na tym blogu

sobota, 25 czerwca 2016

Jak odzyskać motywację do ćwiczeń i wrócić do treningów po dłuższej przerwie?

Zapewne większość z  Nas wie, że regularne ćwiczenia połączone ze zdrowym odżywianiem i zbilansowaną dieta sprzyjają dobremu samopoczuciu oraz utrzymują Nas przy zdrowiu i w dobrej formie a co ważne, dodają nam energii na każdy dzień. Korzyści z ćwiczeń są wielkie, ale co jeżeli zaczyna brakować Nam motywacji do trenowania?


Jeżeli tracimy zapał do trenowania, to nic i nikt nie jest w stanie zmobilizować Nas do ćwiczeń, wiem to z własnego doświadczenia, ale Nauczyłam się, że ten stan rodzi się w głowie i możemy zapanować nad tym.. poniżej znajduje się kilka wskazówek:
  1. PLAN - zaplanuj swoje dni treningowe na najbliższy tydzień i nastaw sobie budzik/przypomnienie. Jeżeli ćwiczysz rano, warto odłożyć budzik na tyle daleko, byś musiał/musiała wstać by go wyłączyć. 
  2. ULUBIONA MUZYKA - jeżeli ćwiczysz w domu, przygotuj sobie playlistę do ćwiczeń ze swoja ulubiona muzyką, którą możesz puścić w tle podczas swojego treningu - motywacja gwarantowana ! 
  3. ZMIANA NASTAWIENIA - gdy kolejny raz zaczynasz od początku, zapewne już wiesz jak może się to skończyć, nie nastawiaj się le już na samym starcie, a zmień swoje nastawienie. Dostajesz kolejną szansę na ''nowe życie'' zamiast narzekać, płakać i użalać się nad sobą zaplanuj swoja metamorfozę dostosowując ją do swoich możliwości. Nie spiesz się i nie zniechęcaj jeżeli nie wykonasz swojego planu książkowo, a dostosuj go do swoich możliwości - grunt to systematyczność!
  4. RÓŻNORODNOŚĆ TRENINGÓW - nie pozwól swojemu ciału przyzwyczaić się do ćwiczeń. Warto zmieniać programy treningowe, jeżeli ćwiczymy w domu, lub mieszać różne formy aktywności fizycznej i przeplatać je z treningiem na świeżym powietrzu jeżeli pogoda Nam na to pozwala. Zagwarantuje to Wam, że nie znudzicie się ćwiczeniami, a Wasze ciało będzie dobrze przyjmowało ćwiczenia. Najważniejsza jest systematyczność.
  5. ZDROWA I ZBILANSOWANA DIETA - to aż 60-70 %sukcesu, dlatego zadbajmy o dobre odżywianie Naszego organizmu od środka, by miał siłę na ćwiczenia. Obserwujmy Nasz organizm, a sam powie, jakie pożywienie sprawia, ze dobrze się czujemy i mamy siłę oraz chęci na ćwiczenia.  
  6. REGENERACJA - jest chyba najważniejsza, ponieważ wtedy Nasz organizm odpoczywa i przygotowuje się do pracy, dlatego musimy zadbać o to, by wysypiać się codziennie minimum 7h oraz nie przetrenowywać się, ponieważ w czasie spoczynku, Nasze mięśnie się budują a tłuszczyk spala. 
  7. INDYWIDUALNA MOTYWACJA - może również wspomóc nas w walce o lepszą sylwetkę i samopoczucie. Możemy motywować się na wiele sposobów: śledzić profile osób które Nas motywują w mediach społecznościowych, spoglądać na Nasze stare zdjęcia, jeżeli chcemy wrócić do danej sylwetki, lub zacząć przygodę ze zdrowym stylem życia z bliska Nam osobą.

Pamiętaj, że najtrudniejszą rzeczą w motywacji jest START, jeżeli już zaczniesz to doprowadzisz swój trening do KOŃCA !


Prześlij komentarz