Szukaj na tym blogu

piątek, 30 września 2016

DLACZEGO TRENING ZACZYNA SIĘ W KUCHNI?

Często się mówi, ze dieta to 70/80 % sukcesu, ponieważ to właśnie od tego co jemy zależy, czy Nasze treningowe zmagania ukażą efekty Naszych ćwiczeń, czy też cały wysiłek pójdzie na marne.

Teoretycznie można schudnąć nie ćwicząc, stosując sama dietę niskokaloryczną, czyli taka o ujemnym bilansie kalorycznym, w której je się mniej niż potrzebujemy z zachowaniem równowagi metabolicznej. Niemniej jednak, jeżeli zależy Nam na masie mięśniowej, a nie tłuszczowej, należy jeść więcej niż potrzebuje organizm, wykonując przy tym ćwiczenia siłowe, dzięki czemu nadwyżka kalorii w postaci tkanki tłuszczowej będzie zamieniana na mięśnie.


Spalanie zaczyna się w kuchni

Jeżeli chcemy mieć wyrzeźbione ciało z minimalnym procentem tkanki tłuszczowej, należy zadbać o to co kładziemy na talerz. Wybierajmy zdrowe tłuszcze oraz nieprzetworzone węglowodany bogate w błonnik, oczywiście w odpowiednich dla siebie proporcjach. Owoce należny jeść w małych ilościach w godzinach około południowych, natomiast warzywa możemy jeść do woli, nawet w każdym posiłku. Wieczorem powinno się unikać węglowodanów, ponieważ podczas snu organizm spala wolniej, tak więc kolacja powinna składać się z białka i warzyw. 

Dlaczego ćwiczenia na mięśnie brzucha nie powodują spalania tkanki tłuszczowej w jego miejscu?

Nie istnieje coś takiego, jak miejscowe spalanie tkanki tłuszczowej, ponieważ organizm spala tłuszcz z całego ciała etapami, przy pomocy diety o ujemnym bilansie kalorycznym. Podczas ćwiczeń, spalamy w pierwszej kolejności glukozę oraz glikogen. Jeśli już zacznie się proces utleniania tkanki tłuszczowej, organizm sięgnie najpierw po zapasy tego materiału energetycznego zachowanego głównie w mięśniach oraz wątrobie, a następnie zacznie spalać tłuszcz podskórny, co jest ostatnim etapem spalania tłuszczu, który głównie zakrywa brzuch, ponieważ każdy nadmiar kalorii gromadzony jest głównie w okolicach brzucha w pierwszej kolejności, a podczas spalania, to z tych miejsc spala się jako ostatni. 


Zdrowy tłuszcz jest niezbędny w okresie redukcji

Niedostarczenie zdrowego tłuszczu z zewnątrz hamuje jego spalanie wewnątrz, ponieważ organizm broni się przez jego zbytnia utratą a co za tym idzie, pozbawiamy swój organizm niezbędnych kwasów tłuszczowych Omega 3 i Omega 6 oraz zakłócamy produkcję hormonów. W Naszej diecie powinny znajdować się zdrowe tłuszcze, takie jak: orzech, oliwa z oliwek, olej lniany, kokosowy czy tłuszcze zwierzęce, np z łososia


Węglowodany szkodliwsze niż tłuszcze

Cukier oraz węglowodany przetworzone mają wysoki indeks glikemiczny, cukry są utwardzone, a posiłek jest pozbawiony cennych dla Naszego organizmu mikroskładników, witamin a pełne cholesterolu. Do takich posiłków możemy zaliczyć wszelkie słone przekąski, dania typu fast food oraz sklepowe słodycze. Jeśli trenujemy, to musimy wiedzieć, że aby zbudować mięśnie, to oprócz spalania kalorii podczas ćwiczeń, równolegle napędzamy przemianę metaboliczną, dlatego tak ważne jest to co jemy. 

Skuteczne ćwiczenia w procesie redukcji

Ćwiczenia cardio i aerobowe sprzyjają spalaniu tkanki tłuszczowej i podkręcają metabolizm na parę godzin po ćwiczeniach, co jest pomocne podczas procesu redukcji.  Najefektywniej będzie ćwiczyć 3/4 razy w tygodniu, najlepiej jeszcze przed  śniadaniem, kiedy rozbudzony ze snu organizm w pierwszej kolejności sięga po tkankę tłuszczową. Jeżeli nie lubicie ćwiczyć na czczo, polecam wypić czarną kawę z dodatkiem oleju kokosowego, która pobudzi ciało do pracy. Warto również w dni nietreningowe ograniczyć do minimum węglowodany, które bez szkody dla Naszego organizmu mogą być zjadane w posiłkach przed i po treningowych, jeżeli trenujemy po południu czy wieczorem.

Obserwujcie swój organizm i sami zdefiniujcie, co jest dla Was odpowiednie. Jeżeli Wasz organizm nie akceptuje śniadań białkowo-tłuszczowych to sięgnijcie po pełnowartościowe pieczywo - najlepiej żytnie oraz białko i warzywa. Jeżeli nie służą Wam poranne treningi, trenujcie w czasie, gdy macie na to ochotę - liczy się systematyczność oraz zdrowe wybory, to wystarczy by Wasz organizm odwdzięczył się dobrym samopoczuciem i pięknym wyglądem!



Prześlij komentarz