Szukaj na tym blogu

niedziela, 2 kwietnia 2017

Jak skutecznie pozbyć się nadmiaru wody z organizmu?

Zatrzymywanie wody w organizmie lub obrzęk powoduje opuchliznę w szczególności
w stopach, nogach, rękach oraz ramionach.  Jak do tego dochodzi?
Gdy system limfatyczny nie wypłukuje nadmiaru płynów, to są one uwięzione w tkankach ciała  i powodują obrzęk. Nadmierne zatrzymywanie wody w organizmie może być również spowodowane zmianami hormonalnymi. W zależności od przypadku – objawy mogą występować w sposób ciągły, powtarzają lub zmianami ciśnienia krwi.


Poniżej znajdują się wskazówki, które mogą pomóc w pozbyciu się jej nadmiaru z organizmu:

1. Pij więcej wody - paradoksalnie im więcej wody pijemy, tym więcej jej wydalamy,
2. Ogranicz sól, której nadmiar w organiźmie powoduje zatrzymanie wody, przez co na naszym ciele pojawia się cellulit,
3. Wyeliminuj cukier, który jest główną przyczyną zmniejszenia zdolności organizmu do pozbycia 
się soli sodowej poprzez zwiększenia poziomu insuliny w organiźmie,
4. Jedz żurawinę - jest moczopendna i dobrze oczyszcza organizm pozbywając się zbędnej wody, 
5. Więcej ruchu - trenuj, spaceruj, ruszaj się, bo każdy ruch przyczynia się do utraty nadmiaru wody,
6. Zmień dietę - usuń ze swojego menu produkty przetworzone, które zawierają dużo soli oraz ogranicz tłuste mięsa czy zółty ser. Zamiast solą należy doprawiać dania ziołami, szczególnie tymi świeżymi. Warto również siegnąc po produkty moczopędne, do których należą: 
  • owoce: czereśnie, grejpfruty, arbuzy, truskawki, melony;
  • warzywa: pietruszka i natka pietruszki, seler naciowy, ogórki, pomidory.
7. Wystrzegaj się alkoholou, który zmusza bowiem organizm do utrzymania większej ilości wody. Warto zamienić alkohol na zieloną herbatę lub herbatki ziołowe albo inne, znane domowe leki moczopędne.

Poniżej znajduje się lista ziół, które pomagają pozbyć się nadmiaru wody z organizmu:

  • Pietruszka, którą można znaleźć w lokalnym sklepie spożywczym i dodać do sałatek lub dań wegetariańskich. Niektórzy wierzą, że może pomóc zmniejszyć masę poprzez szybsze usunięcie zalegającej wody w organiźmie,
  • Zielona herbata jest często używana przez dietetyków. Ponieważ nie zawiera kofeiny, działa jako środek moczopędny.
  • Mniszek lekarski,  jest jednym z bardziej popularnych sposobów leczenia nadmiaru wody w ciele człowieka i może przyczynić się do zwiększenia oddawanie moczu.
  • Yerba mate, może zwiększać oddawanie moczu oraz zawiera kofeinę, która może pomóc pozbyć się nadmiaru wody.

Jeśli zastosowanie wymienionych sposobów nie przynosi rezultatów, a obrzęki długo się utrzymują, może być to sygnał, że z organizmem dzieje się coś złego - wówczas należy niezwłocznie udać się do lekarza.

niedziela, 29 stycznia 2017

Brak efektów w trakcie odchudzania? Sprawdź, co może być tego przyczyną.

Jedną z najczęstszych przyczyn zaprzestania diety, jest brak jej widocznych efektów podczas Naszej walki z dodatkowymi kilogramami. 

Prawda jest taka, że im częściej sie odchudzamy, tym trudniej Nam schudnąć. Dlaczego? Ponieważ, każda niewłasciwa dieta jest ogromnym obciążeniem dla Naszego organizmu, a przez wahania wagi, Nasz ogranizm rozregulowuje sie, przyzwyczając do takiego stanu rzeczy.


Na początku warto zadac sobie pytanie, dlaczego utyłaś/eś? Czy powodem była zbyt drastyczna dieta, nieodpowiednia ilość składników odżywczych, rzadkie posiłki lub brak ruchu...
Aby utrzymc efekty diety, warto chudnąc powoli, czyli od 0,5 do 1 kg tygodniowo. Posiłki powinny być regularne, lekkostrawne i kolorowe a słodycze, smażone potrawy i fast foody czy produkty żytnie całkowicie wyeliminowane z jadłospisu! Jedynie stała zmiana sposobów żywienia, a nie chwilowa dieta, pozwoli Nam utrzymac efekty na stałe. Do zdrowego menu nalezy dodać sport, a połączenie ćwiczeń aerobowych z siłowymi będzie dobrym wsparciem całego procesy przemiany.


Poniżej przedstawiam Wam najczęstsze przyczyny braku efektów odchudzania:
  • BRAK CIERPLIWOŚCI jest złym doradcą i potrafi dobrze zniechęcić. Chociaż pierwsze efekty możemy dostrzec już nawet po dwóch tygodniach, to codzienne ważenie i mierzenie się oraz stawanie przed lustrem nie będzie dobrym doradcą.. Zrób zdjęcia przed rozpoczęciem metamorfozy i mierz się oraz fotografuj co 2 tygodnie. 
  • CODZIENNE WAŻENIE SIĘ nie jest dobrym rozwiązaniem, bo często waga nie spada, a efekty wizualne są widoczne w lustrze oraz w ilości centymetrów, szczególnie jeżeli jesteśmy aktywne/i fizycznie, a tłuszcz wypierany jest przez mięsnie.
  • ZBYT DUŻE OGRANICZENIE KCAL jest również złym wyborem, ponieważ nagłe ich obcięcie jest dużym szokiem dla organizmu, co powoduje spowolnienie Naszego metabolizmu. Warto ucinac Nasze zapotrzebowanie o 100 kcal tygodniowo, dochodząc do bezpiecznej i optymalnej granicy i utrzymując ją nawet po zakończeniu procesu odchudzania. Na początku nalezy obliczyć Nasze indywidualne zapotrzebowanie kaloryczne.
  • NUDNY I MONTONNY JADŁOSPIS może nawet najwytrwalszego zawodnika zdemotywować, dlatego warto urozmaicać swoje posiłki i zadbac i kolorowy talerz. Tylko połączenie obu tych opcji, pozwoli Nam cieszyć się jedzeniem.

  • JEDEN RODZAJ TRENINGU powoduje iż Nasze ciało przyzwyczaja się do cwiczeń, co wstrzymuje osiąganie regularnych efektów. Warto połączyć ćwiczenia na siłowni z bieganiem, czy treningiem HIIT lub Cardio.
  • POWTARZANIE TEJ SAMEJ ILOŚCI ĆWICZEŃ SIŁOWYCH również nie przyniesie Nam długofalowych efektów, dlatego robiąc brzuszki lub przysiady warto codziennie zwiększać iloć powtórzeń oraz samych ćwiczeń na wybrane partie ciała, dzięki czemu Nasze mięśnie będą za każdym razem rozsnąć.
Najważniejsza jest wytrwałość i motywacja, dlatego każdy powinien znaleźć swój własny sposób oraz cel w dązeniu do Swoich marzeń!